Anasayfa İletişim Site Haritası
 
9 NİSAN KALP SAĞLIĞI HAFTASI MÜNASEBETİYLE BAŞHEKİM PROF.DR.AHMET YILMAZIN AÇIKLAMASI

                                              “KALP SAĞLIĞI HAFTASI”

Kalp Sağlığı Haftası, Kalp ve damar hastalıkları konusunda toplumu  bilinçlendirmek ve sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırabilmek için farkındalık oluşturmak için bütün Dünya’da kutlanan bu hafta Nisan ayının ikinci haftası olan 9 - 15 Nisan  tarihleri arasında çeşitli sempozyum, seminer ve etkinlikler düzenlenmektedir.

Temel amacı, Dünyada en çok ölüm nedeni olan kalp damar hastalıklarının önlenebilmesi için yaşam tarzı düzenlemeleri konusunda toplumu bilinçlendirmektir. 

Bu hastalık, ne yazık ki, Türkiye’de her yıl 300.000 kalp krizi, 125.000 ölüme yol açmaktadır. Kalp Damar Hastalıkları yaşam tarzı, özellikle tütün kullanımı, sağlıksız yeme alışkanlıkları, fiziksel hareketsizlik ve psikososyal stres ile kuvvetli bir ilişki gösterir. 

Dünya Sağlık Örgütü uygun yaşam tarzı değişiklikleri ve düzeltilebilir risk faktörlerinin kontrol altına alınması ile kalp damar hastalıklarına bağlı ölümlerin dörtte üçünden fazlasının önlenebileceğini bildirmektedir. Kalp damar hastalıkları ve inmeyi önlemek veya geciktirmek ve bu hastalığa yol açan nedenleri ortadan kaldırmak için;

1. Hareket edin

Haftada beş kez 30 dakika süreyle yapılan orta zorlukta aktiviteler, kalp hastalığı ve inme riskini azaltır.

2. Kalp sağlığına iyi gelen besinler tüketin

Günümüzde giderek daha fazla insan, şeker, tuz, doymuş yağ ya da trans yağ içeriği yüksek olan işlenmiş gıdalar tüketmektedir. Sağlıksız beslenme alışkanlıkları, dünyada önde gelen 10 ölüm nedeninden 4'ü ile doğrudan bağlantılıdır!

Meyve ve sebzeler açısından zengin olan kalp sağlığı dostu bir beslenme şekli, kalp hastalığı ve inmeden korunmaya yardımcı olur.

3. Tütüne "hayır"!

Tütün içen her iki kişiden biri, tütünle ilişkili hastalıklar nedeniyle ölmektedir. Günümüzde sigara içen çocukların ve gençlerin sayısı ne yazık ki giderek artmaktadır. Her yıl aralarında çocukların da bulunduğu 600.000'den fazla insan, tütün kullanmadıkları halde pasif içicilik nedeniyle yaşamlarını kaybetmektedir. Bebeklerde tütün dumanına pasif maruziyet nedeniyle ani ölümler yaşanmaktadır.

Sigarayı bırakmak ve sigara dumanına pasif maruziyetten korunmak, kalp hastalığı ve inme riskini azaltır.

4. Kan değerlerinizi ve kilonuzu öğrenin

Dünyanın neresinde olursanız olun yukarıdaki önerileri uygulamanız halinde hem kendinizin hem de ailenizin kalp hastalığı ve inme yükünü hafifletebilirsiniz. Ancak düzenli sağlık kontrollerinden geçmek en az bu adımlar kadar önemlidir.

Çoğunlukla yüksek kan basıncı, yüksek kolesterol, fazla kilo ve obezite, tütün kullanımı ya da diyabet gibi risk faktörlerinin tetiklediği kalp ve damar hastalıkları önlenebilir hastalıklardır. Sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanarak, düzenli egzersiz yaparak ve tütün kullanmayarak bu hastalıklardan büyük ölçüde korunabilirsiniz.

Daha Sağlıklı Bir Toplum İçin, “kalbinizi koruyun, çünkü içerisinde sevdikleriniz var.”

                                                  Prof. Dr. Ahmet YILMAZ

                                                             Başhekim  

TÜM HABER ve ETKİNLİKLER
  Tasarım ve Kodlama:C.Ü.Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesi Bilgi İşlem